Vem vill bli gammal egentligen?!

2011-04-18 - 00:45:39
Vem fan vill bli gammal egentligen? 



Jag vill inte bli vuxen gammal och grå
Behöva börja använda rullator och knappt kunna gå, sitta eller stå
Bli gnällig och hela tiden klaga på saker och ting
på allt som händer och sker runt omkring
Bli skrynklig och stel
blanda ihop saker och ofta minnas fel
Utan jag vill förbli UNG
fortsätta släppa loss och vara kung
Kunna fortsätta vara barnslig och ha kul
inte behöva tänka på massa annat strul
Men oavsett min ålder kommer min barnslighet alltid att leva kvar
även på mina äldre och trista dar

Men nu är jag fortfarande ung och vill upptäcka allt in i minsta vrå
ändå från topp till tå och så långt mitt öga kan nå
det är så mycket så om ni någonsin kunde förstå

(gammal dikt) Ne nu ska jag säga välkommen till drömmarnas värld. Tack Michelle och alla andra för en underbar helg, nattinatti!! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0