Tjej inom byggbranschen

2011-04-21 - 21:27:21
Att vara tjej och jobba inom byggbranschen, ja det är väl inte direkt svårt men det kan finnas vissa stunder då man tänker, va fan gör jag här? Men så länge man är envis och inte bryr sig om vad andra säger och tycker. Jag vet själv av egen erfarenhet att många, då menar jag många, som har sagt att jag inte har där att göra, det är för tungt och för manligt. Visst det är ett mansdominerat yrke och ja det är tungt, men jag har lärt mig att inte lyssna när de säger sånt och tungt, träna då? Man lär sig med tiden hur man ska lyfta för det ska bli lättare, sen jag började med golvläggning har jag lärt mig så mycket om världen och allt annat, jag har verkligen valt rätt och det gäller att vara envis.
Det värsta som hänt mig var att jag och min handledare skulle lägga kök och sovrum, så vi knackade på hos par, runt 35-40 kanske, och när dom öppna stod dom där och glodde! Och vi förklara då vad vi skulle göra och dom sa helt enkelt nej! Bara rakt ut, så vi frågade varför, dom sa bara för att jag var med, för jag var tjej. Det gick rakt genom hjärtat kan jag säga, den ilskan man kände i hela kroppen! Fyfan asså, det slutade med att vi tog våra saker och gick!
Så om du är tjej och vill börja inom byggbranschen, se till att vara envis och stå på dig själv!


//Michelle
Postat av: elina

vad göööööör du?:d

2011-04-21 - 22:10:22
URL: http://jonssonbarn.blogg.se/
Postat av: Alexander

Det behövs mer tjejer, jobbar själv med el. Och det skulle nog bli bra mkt mer gjort på bygget om det fanns tjejer där som styr upp lite :)

2011-04-22 - 01:48:37
URL: http://twitter.com/#!/Zynad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0