Fördelar med att vara tjej på en bygglinje

2011-04-22 - 10:51:38
Lite fördelar med att vara tjej på en bygglinje enligt mig.

Man slipper press på utseende,kläder och smink.
I många skolar ska man vara klädd på ett visst sätt. Kommer man i myskläder skulle folk stirra ut än. På bygg gör man precis som man vill. Vill jag ha smink så sminkar jag mig. Vill jag ha fina märkeskläder eller se stilig ut så visst. Men kommer jag osminkad med uppsatt rufsigt hår och har en stor tjocktröja och mjuksbyxor på mig så säger folk inget.

Det är friare. Man slipper skitsnack hit och dit.
Säger inte att det är såhär men min erfarenhet är att i en skola eller klass med mång tjejer blir det alltid massa skitsnack. Man måste alltid vara med ungefär samma personer och alla ska vänta på varandra hela tiden, om man inte säger något annat. På bygg kan jag vara med vem jag vill när jag vill utan att någon blir sur. Vill jag att någon/några ska vänta så säger jag till istället. Man är inte lika bunden till någon/några. Men visst finns det personer jag brukar vara med som är närmare än andra.

Man syns och känns igen.
Som tjej på en bygglinje känner många igen än. Det kanske inte är så konstigt när det inte finns så många. Men ute på företagen är det väldigt bra. Man kan lätt skaffa kontakter och det är alltid roligt när man uppskattas. Men om man inte tål skämt och inte vill att folk ska känna igen än så börja inte på bygg.

Gammal bild!
Postat av: Josefine Andersson

:D

2011-04-22 - 11:31:44
URL: http://typjosefiine.blogg.se/
Postat av: julia

fin blogg :) vad ska du göra nu på lovet då ?

2011-04-22 - 18:58:41
URL: http://juliawides.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0